Het bestuur

Samen bouwen aan vernieuwd sportpark

Vrijdagavond 5 juni werd tijdens de algemene ledenvergadering, een statutenwijziging doorgevoerd, werden de financiële cijfers gepresenteerd en was er de benoeming van Diane van Beekum-de Mooij tot bestuurslid commerciële zaken. Maar het grootste agendapunt waren de plannen voor de renovatie van de kantine en andere aanpassingen op het sportpark.

Namens de projectgroep kantinerenovatie nam bestuurslid Edwin Schaap de leden mee in het proces, de stappen die inmiddels zijn gezet en de plannen voor het nieuwe clubhuis.

Sinds de vorige algemene ledenvergadering in november 2025 is er hard gewerkt. Waar toen vooral sprake was van verkennen en eerste schetsen, ligt er nu een uitgewerkt schetsontwerp dat in meerdere rondes is verbeterd. Dankzij de inbreng van veel betrokken leden en gebruikers is er een ontwerp ontstaan dat breed wordt gedragen binnen de club.

Clubhuis: belangrijkste punten op een rij

  • Het schetsontwerp van de nieuwe kantine is afgerond en vormt de basis voor de volgende fase.
  • Leden en gebruikers van de kantine zijn betrokken bij de ontwikkeling via meerdere sessies, wat heeft geleid tot zichtbare verbeteringen.
  • De indeling van het clubgebouw wordt logischer en efficiënter, met veel aandacht voor routing, gebruiksgemak en exploitatie.
  • De kantine wordt ruimer, met een centrale bar als kloppend hart en betere voorzieningen.
  • Het vernieuwde clubhuis wordt multifunctioneel ingericht met onder andere een seniorenhonk, een buitenschoolse opvang en ruimtes voor overleg.
  • De verbinding met buiten wordt sterker, onder andere in de richting van het bierplein.
  • Er komt ruimte voor een merchandisingshop met eigen entree en opslag, waarmee de supportersvereniging een duidelijkere plek krijgt binnen het complex
  • Een architect is inmiddels aangehaakt voor de verdere uitwerking.

Overdekte staantribune

Tijdens de ledenvergadering werd ook stilgestaan bij andere plannen voor verbetering van het sportpark. Zo presenteerde Edwin Schaap ook visuals van een overdekte staantribune aan de kantinekant, een wens van veel supporters. Een overdekte staantribune zorgt voor extra comfort en draagt bij aan meer beleving rondom de wedstrijden. De plannen hiervoor worden de komende tijd verder uitgewerkt.

Nieuw parkeerterrein en toegang sportpark

Los van deze ontwikkelingen op het sportpark zelf, zit ook de gemeente niet stil in het gebied rondom het sportpark. Zo wordt er gewerkt aan de aanleg van een nieuw parkeerterrein langs de lange zijde van het sportpark. Dit hangt samen met de plannen om het benzinestation aan de Noordwijkerweg te verplaatsen waardoor er ruimte ontstaat voor een rotonde. Verder werd toegelicht dat de gemeente Katwijk in de nabijheid van ons sportpark nadenkt over een locatie voor de opvang van Oekraïense vluchtelingen. 

Alles bij elkaar onderstreept dit dat Rijnsburgse Boys niet alleen bouwt aan een nieuw clubhuis en een overdekte staantribune, maar dat er ook in het gebied rondom het sportpark volop zaken in beweging zijn, waar onze voetbalclub als maatschappelijk betrokken vereniging deel van uitmaakt. 

Hoe nu verder? 

De komende periode staat in het teken van de verdere uitwerking van de plannen voor het nieuwe clubhuis, waaronder de technische detaillering, materiaalkeuzes en het verkrijgen van meer inzicht in de kosten. Tijdens komende algemene ledenvergaderingen staat de voortgang van de renovatie opnieuw op de agenda. Aansluitend zullen wij daarover steeds een update op de website plaatsen.