Businessclub Historie

foto5

In de jaren zeventig van de vorige eeuw doet sponsoring zijn intrede bij Rijnsburgse Boys. In 1970 geeft het bestuur toestemming om reclameborden rondom het hoofdveld te plaatsen. In diezelfde periode krijgt het eerste elftal voor het eerst een hoofdsponsor: Mercedes-dealer LIAM, die wedstrijdkleding, schoenen, trainingspakken en tassen levert. Plaatselijke middenstanders betalen spelers in natura. En spelers worden door de club geholpen met het vinden van werk of huisvesting.

Oprichting sponsorgroep

In 1982 doet de shirtreclame zijn intrede bij Rijnsburgse Boys 1. Dit wordt in 1988 gevolgd door de oprichting van de sponsorgroep. Rijnsburgse Boys is de eerste voetbalvereniging die een dergelijk concept invoert. Het idee wordt al vrij snel nagevolgd door andere clubs. De stichting telt in het eerste jaar 16 sponsoren, waarmee een constante inkomstenstroom wordt gewaarborgd. Om de beurt treedt een van de bedrijven op als shirtsponsor, aanvankelijk alleen met reclame op de voorkant van het shirt, later ook op de achterkant en op de broek.

Sponsorhome

In 2004 levert de sponsorgroep een belangrijke bijdrage aan de totstandkoming van de nieuwe hoofdtribune met 1100 zitplaatsen, kleedkamers, een secretariaat en een prachtig sponsorhome. Het nieuwe onderkomen voor de sponsors zorgt voor bijna een verdubbeling van het aantal aangesloten bedrijven. Waren er in 2003 nog 90 bedrijven lid, tegenwoordig schommelt dit aantal rond de 170.