Bram van Egmond

Vanaf 1 januari alleen nog betalen met pinpas en clubcard

Op 1 januari 2020 gaat Rijnsburgse Boys over op cashless betalen. Vanaf deze datum kun je niet meer contant betalen in de kantine, maar uitsluitend nog met de pinpas of de clubcard van Rijnsburgse Boys (= de ledenpas).
De ervaringen met cashless betalen bij andere verenigingen zijn positief. Het is gemakkelijker, het gaat sneller en is vooral veiliger voor de vrijwilligers achter de kassa. Bovendien spaart de vereniging bankkosten uit.
Cashless betalen kan ook nu al. Per direct kun je al niet meer extra pinnen voor contant geld. Dit zogenaamde cashback-pinnen verdwijnt met onmiddellijke ingang.

Voordelen betalen met de clubcard
Betalen met je clubcard heeft enkele belangrijke voordelen:

  • bij online opwaarderen van de clubcard ontvang je een bonus van 5 procent (en dus korting)
  • je hoeft geen geld meer mee te nemen naar de club
  • je hebt overzicht en controle over je uitgaven in de kantine (en die van je kind)

Het opwaarderen van de clubcard kan:

  1. thuis met iDEAL (met bonus, zie voor de uitleg hierover verderop in dit bericht)
  2. met de KNIP-app (met bonus, app te downloaden in de Play Store en App Store)
  3. in de kantine bij de kassa met je eigen bankpas (geen bonus en dus alleen te pinnen)

Heb je geen clubcard, dan kun je dus uitsluitend betalen met je bankpas. In dat geval heb je geen bonusvoordeel.

Meest gestelde vragen over betalen met de clubcard

Hieronder vind je antwoord op de meest gestelde vragen over betalen met je clubcard.
Hoe werkt betalen met de clubcard?
Bij betalen met je clubcard heb je geen pincode nodig. Om af te rekenen wordt de clubcard op de kaartlezer gelegd en dat is alles. Als er onvoldoende saldo op de kaart staat, kan betaald worden met de pinpas of met een andere clubcard.
Hoe kan ik saldo laden op mijn clubcard?
Dat kan thuis via internet (iDEAL) of via de KNIP-app. In het eerste geval betaal je met je pinpas en wordt het bedrag direct op je clubcard gezet. Om je clubcard via internet op te laden ga je naar www.mijnkniponline.nl en log je in op je persoonlijke pagina. Om veiligheidsredenen heb je een login-naam en wachtwoord nodig die je per e-mail hebt gekregen. In beide gevallen ontvang je 5 procent extra saldo. Eventueel kun je ook in de kantine aan de kassa je clubcard ophogen. Dit kan alleen per pin en je ontvangt dan geen 5 procent extra saldo.
Kan ik met mijn clubcard ook ergens anders betalen?
Nee, met het tegoed op je clubcard kan alleen bij Rijnsburgse Boys worden afgerekend.
Kan er saldo worden teruggestort of uitgekeerd?
Saldo dat op je clubcard staat kan alleen worden teruggestort op een bankrekening bij beëindiging van het lidmaatschap. Stuur een e-mail naar ledenadministratie@rijnsburgseboys.nl met al je gegevens, pasnummer en banknummer.
Hoe weet ik wat mijn actuele saldo is?
Je kunt degene achter de bar vragen om op ‘Saldo’ te drukken en de pas op de paslezer leggen. Het saldo wordt dan getoond. Tevens is het mogelijk om je saldo te bekijken in de KNIP-app.
Een andere mogelijkheid is inloggen op www.mijnkniponline.nl Deze site is te bereiken via elke mobiele telefoon, tablet of computer. Op deze site kan je je saldo en gebruikte consumpties inzien, gegevens wijzigen en je pas opwaarderen middels iDEAL.
Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Na inloggen op www.mijnkniponline.nl kun je onder de menu-optie ‘Instellingen’ en ‘Mijn gegevens’ je gegevens wijzigen. Via de KNIP-app kan je ook al je gegevens wijzigen.
Ik heb geen e-mail met inlognaam ontvangen, wat moet ik doen?
Per e-mail ontvang je de benodigde inloggegevens. Als je geen gegevens hebt ontvangen, of als je e-mailadres niet bekend is bij de club, stuur dan een e-mail naar ledenadministratie@rijnsburgseboys.nl.
Wat moet ik doen bij diefstal of vermissing en ben ik dan mijn saldo kwijt?
Blokkeer je clubcard zo snel mogelijk. Na inloggen op www.mijnkniponline.nl kan je onder de menu-optie ‘Blokkeren’ meteen de desbetreffende clubcard blokkeren. Het saldo blijft gewoon op de server staan maar snel blokkeren is wel van belang omdat de vinder misbruik zou kunnen maken van je clubcard. De club is niet verantwoordelijk voor de gevolgen van verlies van de pas.
Ik heb een nieuwe telefoon en nu werkt de KNIP-app niet meer
Er kunnen zich soms problemen voordoen met het (opnieuw) installeren van de KNIP-app. Dit heeft vaak te maken met het feit dat het e-mailadres gewijzigd is of dat er een ander e-mailadres gelinkt is aan de clubcard. Gebruik het e-mailadres dat bij Rijnsburgse Boys (sportlink) bekend is.
Wat moet ik doen als mijn clubcard niet werkt?
In dat geval stuur je een e-mail naar ledenadministratie@rijnsburgseboys.nl
Kan ik in de kantine ook betalen met de businessclub-pas?
Nee, dat is niet mogelijk.
Hoe kom ik aan een nieuwe clubcard?
Een nieuw pas kan aangevraagd worden bij ledenadministratie@rijnsburgseboys.nl Een nieuwe pas kost 10 euro. De nieuwe pas zal automatisch worden geactiveerd.
Kunnen niet-leden (bijvoorbeeld ouders) ook een clubcard aanvragen?
Nee, dat is niet mogelijk. Zij zullen met hun pinpas moet afrekenen.
Hoe zit het met de clubcard voor minderjarige leden?
Voor ouders/verzorgers van minderjarige leden bestaat de mogelijkheid om het saldobeheer over de clubcard voor hun kind te voeren. Hiermee kun je de uitgaven limiteren.