Bram van Egmond

Paasveiling: hoogste opbrengst sinds tien jaar

Vijftig kavels minder (dit jaar 250 tegen 300 vorig jaar) en toch meer geld ophalen. Dat was kort en krachtig de Paasveiling van dit jaar. Toen kort na half twee ’s nachts het laatste kavel onder de hamer was gegaan, maakte voorzitter Ad Hendriksen bekend dat de kopers gezamenlijk een bedrag van ruim 83.000 euro hadden ingebracht.
Het resultaat van meer dan 83.000 euro was ruim 3000 euro hoger dan vorig jaar en ook fiks hoger dan in 2017 (72.650 euro) en in 2016 (68.500 euro). Sterker: in tien jaar tijd is er niet zoveel geld opgehaald als dit jaar.

Topkavels
Zoals elk jaar waren de voetbalreizen en de hotel- en dinerarrangementen weer zeer gewild. Ook een vip-arrangement naar de Formule 1 in Barcelona kon op veel belangstelling rekenen. Evenals gratis reclame op de led-boarding rond het eerste veld. Maar de topper van de avond was gratis naamsbekendheid op de digitale reclamemast langs de A4 bij Hoofddorp. Dit kavel bracht maar liefst 5100 euro op.

Interview met KNVB-directeur Eric Gudde
De Paasveiling in het sponsorhome werd voorafgegaan door een bijeenkomst voor de sponsoren met KNVB-directeur Eric Gudde die, voordat hij anderhalf jaar geleden overstapte naar Zeist, algemeen directeur van Feyenoord was. Opperstalspreekmeester Hans Oudwater interviewde hem over zijn loopbaan, die begon met het trainerschap van Excelsior Maassluis (“We wonnen nooit van Rijnsburg”). Openhartig vertelde de KNVB-man een klein uur lang over zijn activiteiten in het betaalde voetbal.
Dankwoord
Al met al was de Paasveiling editie 2019 er een om met hoofdletters bij te schrijven in het bijna 90 jaar oude geschiedenisboek van de Uien. Dankzij het organisatiecomité en de vele vrijwilligers die voor een vlekkeloze avond zorgden, waarvoor dank en hulde!